Alina Šehović – v.d. sekretarka Sekretarijata za opštu upravu i društvene djelatnosti
Telefon: +382 (0) 67 016 607
E-mail: opstauprava@opstinagusinje.me
Vodič za slobodan pristup informacijama (2)
Sekretarijat za opštu upravu i društvene djelatnosti vrši poslove koji se odnose na:
1) kancelarijsko poslovanje: poslovi pisarnice i arhive, poslovi prijema i dostave pošte; obrada predmeta i drugih dokumenata primjenom savremene elektronske tehnologije; poslovi kopiranja i povezivanja štampanih materijala; ovjera dokumenata i drugi poslovii iz oblasti kancelarijskog poslovanja;
2) vođenje matičnih knjiga vjenčanih i izdavanje izvoda i uvjerenja iz istih; zaključenje braka i druge poslove iz oblasti ličnih stanja građana;
3) poslove ovjere prepisa, potpisa i rukopisa;
4) vođenje postupka izdavanja radnih knjižica i upisa kvalifikacije; vođenje drugih evidencija o stanovništvu u skladu sa posebnim zakonom;
5) ostvarivanje prava iz socijalne i dječije zaštite: pomoć starim i invalidnim licima, boračko-invalidska zaštita i zaštita civilnih invalida rata, pomoć i zaštita raseljenih lica;
6) stipendiranje i nagrađivanje studenata i učenika;,nagrađivanje uspješnih sportista;
7) praćenje i učestvovanje u obezbjeđivanju uslova za ostvarivanje i unapređenje primarne zdravstvene zaštite i obrazovanja;
8) izradu i sprovođenje strateških, programskih i planskih akata iz djelokruga organa (lokalne strategije za mlade i godišnjeg plana njenog ostvarivanja; lokalne strategije razvoja sporta, programa finansiranja i sufinansiranja aktivnosti u sportu; razvojnih planova i programa u oblastima socijalne i dječije zaštite, programa obezbjeđenja alternativnog smještaja, rodne ravnopravnosti; prava RE zajednice, žrtava nasilja, LGBT zajednice i drugih programskih i planskih akata iz djelokruga organa; učešće u izradi i/ili sprovođenju planova i programa opštine u okviru djelokruga organa (strateški plan opštine sa akcionim planom, program uređenja prostora opštine, odnosno plan komunalnog opremanja u skladu sa posebnim zakonom, plan zaštite od štetnog dejstva i havarijskih zagađenja voda od lokalnog značaja, erozija i bujica, plan zaštite od požara, elementarnih nepogoda i sl, plan integriteta, kadrovski plan i sl); praćenje i sprovođenje državnih planskih akata u okviru nadležnosti organa;
9) utvrđenje i sprovođenje omladinske politike; staranje o unapređenju života mladih, učestvovanje u izradi lokalnih akcionih planova i opštinskih propisa za mlade koji se odnose na: obrazovanje, zapošljavanje, učešće mladih u životu društva, zdravlje, informisanost i mobilnost, slobodno vrijeme, ljudska prava, kulturu, porodicu;
10) praćenje i unapređenje sistema lokalne samouprave i izradu nacrta, prijedloga i odluka o radu mjesnih zajednica; poslove u vezi sa osnivanjem i organizacijom mjesnih zajednica; usklađivanje i usmjeravanje rada mjesnih zajednica u skladu sa zakonom, Statutom opštine i drugim propisima; upisa mjesnih zajednica u registar i vođenje registra mjesnih zajednica u skladu sa zakonom; pružanje stručne i tehničke pomoći organima mjesnih zajednica u organizovanju i sprovođenju neposrednih oblika izjašnjavanja i odlučivanja građana (inicijativa, građanska inicijativa, zbor građana i referendum);
11) prevenciju i suzbijanje bolesti zavisnosti;
12) razvoj i unapređenje javnog informisanja. izdavačke i bibliotečke djelatnosti;
13) saradnju sa nevladinim organizacijama i unapređenju nevladinog sektora;
14) unapređenju rodne ravnopravnosti;
15) stvaranje uslova za razvoj i unapređenje sporta i fizičke kulture;
16) staranje o usklađenosti propisa i drugih akata u postupku pripreme sa zakonom i drugim propisima i pružanje stručne pomoći organima u postupku pripreme propisa i drugih akata; davanje mišljenja na nacrte zakona i drugih propisa koji se dostavljaju na izjašnjavanje opštini;
17) pružanje pravne pomoći građanima u ostvarivanju pravnih interesa kod nadležnih organa;
18) vođenje registra upravnih procedura;
19) poslove tekućeg i investicionog održavanja objekata u kojima su smješteni organi i službe lokalne uprave i mjesne zajednice; poslove tekućeg i investicionog održavanja pokretnih i nepokretnih stvari koje koriste organi i službe lokalne uprave; poslove održavanja službenih prostorija;
20) poslove osiguranja službenika i namještenika i imovine opštine;
21) poslove javnih nabavki za organe i službe lokalne uprave, u skladu sa zakonom;
22) poslove obezbjeđenja i zaštite lica, zaposlenih i objekata u kojima su smješteni organi i službe opštine i drugih objekata u skladu sa propisima; portirske poslove; poslove koji se odnose na korišćenje, održavanje i evidenciju službenih vozila;
23) pomoćno-tehničke poslove u vezi sa izradom, upotrebom i zaštitom zastave i grba opštine;
24) poslove pružanja ugostiteljskih usluga za organe i službe lokalne uprave;
25) ostvarivanje neposredne saradnje sa nevladinim organizacijama;
26) pripremu odluka i drugih dokumenata iz svoje nadležnosti koji se usvajaju u skupštini opštine i koje donosi predsjednik opštine;
27) pripremu stručnih mišljenja i izjašnjenja po inicijativama za ocjenjivanje ustavnosti i zakonitosti opštinskih propisa i autentičnih tumačenja opštinskih propisa u ovim oblastima, uz konsultovanje glavnog administratora: vršenje i drugih poslova službe u skladu sa zakonom.
vodic za slobodan pristup 2023
Informacija za slobodan pristup informacijama CRNVO
Spisak-zaposlenih-bez-funkcionera
Spisak-javnih-funkcionera-i-njihove-zarade
INTERNA PROCEDURA za postupak zaključivanja braka
INTERNA PROCEDURA za izdavanje i ispravku izvoda iz matičnog registra vjenčanih
INTERNA PROCEDURA za postupanje po zahtjevu stranke za ovjeru potpisa, rukopisa i prepisa
INTERNA PROCEDURA za prijem i obradu zahtjeva stranke i postupanje po istom
INTERNO UPUTSTVO za otvaranje-izdavanje radne i volonterske knjižice
INTERNO UPUTSTVO o ostvarivanju prava na novčanu naknadu za novorođeno dijete
PRAVILNIK o dodijeli finansijskih sredstava u oblasti kulture putem pomoći, donacije ili sponzorstva
INTERNO UPUTSTVO za ostvarivanje prava na jednokratnu novčanu pomoć
INTERNO UPUTSTVO za postupak oglašavanja, selekcije kandidata i utvrđivanje liste za izbor kandidata
JAVNI REGISTRI I JAVNE EVIDENCIJE
Djelovodnik
Upisnik prvostepenog upravnog postupka po službenoj dužnosti
Upisnik drugostepenog upravnog postupka
Upisnik slobodnog pristupa informacijama